بررسی وضعیت SSL | Checker SSL

آنالیز های کاربردی و هوشمند را با امکانات نامحدود آیزا تجربه کنید.

بررسی SSL بررسی آپتایم بررسی ping Iran Access

آیزا | سرویس مانیتورینگ و بررسی سایت از تمام نقاط ایران و جهان

گواهینامه (SSL) چیست؟

SSL مخفف Secure Socket Layer و به معنی لایه اتصال امن می باشد. به طور کلی این فناوری جهت ایمن نگه داشتن اتصال به اینترنت و محافظت از هرگونه اطلاعات حساس است که بین دو سیستم ارسال می شود و از تغییر هرگونه اطلاعات منتقل شده توسط هکرها، از جمله جزئیات شخصی، جلوگیری می کند.

تفاوت HTTP و HTTPS چیست؟

HTTP مخفف Hyper Text Transfer Protocol می باشد، "S" در HTTPS به معنای امنیت Security است و به معنای امن بودن ارتباط شما با سرورهای وبسایت می‌باشد. یکی از مهمترین پارامترهای کسب و کار آنلاین، ایجاد یک محیط مطمئن برای مشتریان بوده که هنگام بررسی و خرید محصولات، هیچگونه نگرانی بابت سرقت اطلاعات حساب نداشته باشند. بنابراین SSL وظیفه ایمن سازی میان سرور، کاربر و برنامه‌ها را در بستر شبکه بر عهده دارد.

نگاه کلی به مزایای استفاده از SSL

افزایشی امنیت اطلاعات
محافظت از اطلاعات و ارتباطات سرور و مشتری
افزایش رتبه (Rank) در موتور های جستجو
اضافه شدن ارائه خدمات بهتر به وبسایت های دارای SSL توسط الگوریتم های جدید Google
تایید هویت وبسایت
جلوگیری از فریب های اینترنتی که بسیاری از مردم روزانه متحمل خسارت های مالی و جبران ناپذیری می شوند
جلب اعتماد مشتری ها
وب سایت های فاقد SSL با عبارت not secure نمایان می شوند که این موضوع باعث سلب اعتماد مخاطب می شود

بررسی انواع گواهینامه اس اس ال

SSL (اس اس ال) گواهینامه های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم

گواهینامه DV SSL یکی از انواع مختلف گواهینامه های امنیتی است که به اشخاص حقیقی نیز امکان استفاده از SSL را می دهد البته در این گواهینامه در بخش مشخصات دارنده گواهینامه نام سازمان نمایش داده نمی شود و در هنگام اعتبار سنجی تنها صحت دامنه مورد بررسی قرار می گیرد این کار علاوه بر تسریع در صدور گواهینامه در هزینه نیز صرفه جویی زیادی می کند و با کمترین قیمت امکان دریافت سرویس SSL فراهم می شود. برای کسانی که صرفا با هدف داشتن یک ارتباط امن و وب سایت https یا TSL در ایمیل از گواهینامه دیجیتال SSL استفاده می کنند و هزینه یا سرعت صدور اولویت بیشتری دارد این نوع گواهینامه توصیه می شود.

گواهینامه های فوق دارای الگوریتم رمزگذاری SHA-2 می باشند. تراکنشهای مالی تحت این گواهینامه توسط صادر کننده تا مبلغ بالایی ضمانت و بیمه شده.هیچگونه محدودیتی برای سازمان ها و شرکت های ایرانی با آدرس وب سایت/دامنه ir در این نوع گواهینامه از طرف صادرکنندگانی که شبکه دی معرفی می نماید وجود ندارد.
در حال حاضر امکان تهیه گواهینامه اس اس ال به مدت یک سال وجود دارد. صدور گواهینامه بنابر آخرین مقررات بین المللی صدور حداکثر یکسال امکان پذیر است.
CA-Certificate Authority یا صادرکننده گواهینامه های معرفی شده در این بخش شرکت Certum  لهستان می باشند که در حال حاضر درصد بالایی از شبکه بانکی و کاربران سازمانی کشور را پوشش می دهد.

این سرویس مناسب کسانی است که می‌خواهند کامل‌ترین نوع SSL را خریداری کنند. ضمن این که کاربر وب‌سایت شما می‌تواند هنگام ورود تمامی داده‌ها از جمله نام شرکت، اطلاعات حقیقی و حقوقی و تأیید صحت ردوبدل اطلاعات را به‌خوبی چک کند و همچنین این سرویس قابل ‌اطمینان‌ترین است و توسط بانک‌ها، کارخانه‌ها، برندها، شرکت‌ها و برای وب‌سایت شخصی افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد.